NEW - Testy pneumatiky - detail | originalnipneu.cz

15 rokov na trhu 15

Internetový obchod - OriginalniPneu.cz
Po-Pá: 8:00 - 17:00 | +421 948 098 880

TOP
hamburger
Košík
Košík

Zpět

TyreReviews

2025 Tyre Reviews Test All Terrain celoročních pneumatik 35/12,5R17

2025 35/12,5 R19

V tomto testu jsem vzal pět nejpopulárnějších terénních pneumatik pro SUV.

Výsledky testu pneumatik

Pořadí

Pneumatika

1. místo

Falken Wildpeak AT4W

4. místo

Toyo Open Country AT 3

5. místo

Nitto Recon Grappler AT

Sucho manévrování [s]

Sucho brzdění [m]

Mokro manévrování [s]

Mokro brzdění [m]

Aquaplaning rovnou [Km/h]

Sníh manévrování [s]

Sníh brzdění [m]

Písek manévrování [s]

47.92
41.17
56.39
69.4
108.9
101.27
26.12
71.8
48.48
44.41
57.17
68.28
111.2
92.02
20.2
71.73
47.72
42.75
55.69
65.95
100.2
98.61
22.62
72.61
47.83
42.81
57.15
73.47
104.6
91.68
22.08
73.11
48.19
43.2
57.18
71.72
115.2
--
--
73.01

Off road:

Testovací skupina zahrnovala BFGoodrich All Terrain KO2 (ne nový KO3, protože v této velikosti nebyl dostupný), nový Falken Wildpeak AT4W, Kumho Roadventure AT52, Nitto Recon Grappler AT a Toyo Open Country AT. Testování probíhalo na rallycrossové trati s upěchovanou hlínou a bahnitými loužemi, převážně na 3. převodový stupeň av režimu pohonu zadních kol.

2024-at-offroad.jpg

Toyo a Nitto dosáhly téměř identických časů. Nitto měl sice nepatrně lepší přilnavost přední nápravy, ale mohlo to být ovlivněno stavem povrchu, proto jsme je hodnotili stejně. Kumho skončil jen o vteřinu rychleji, s dobrou přilnavostí předních kol, avšak při tlaku 25 psi působil příliš tvrdě. Tato tvrdost negativně ovlivnila stabilitu zadní nápravy a snížila jistotu při agresivní jízdě, zejména při vyrovnávání smyků. Kumho měl také větší problémy v blatistých úsecích. Falken a BFG byly na hlíně nejrychlejší. BFG dosáhl nejlepší doby díky výborné přilnavosti, zejména při zrychlování a brzdění, ale jeho pevná konstrukce ztěžovala jízdu přes nerovnosti. Přestože Falken neměl tak dobrou přilnavost přední nápravy jako BFG, byl z celé skupiny nejlépe ovladatelný. Poskytoval největší jistotu při dynamické jízdě a působil nejstabilněji, což z něj udělalo nejlepší celkový produkt, i když byl o něco pomalejší.

dirt handling.png

Test na suché vozovce:

Pro tyto pneumatiky je důležitější, než se chovají na silnici, proto jsme se zaměřili na předvídatelnost řízení, stabilitu, hlučnost a pohodlí. Testování zahrnovalo dvě různé konfigurace tratí a různé velké nerovnosti pro posouzení komfortu.

2024-at-dry.jpg

Kumho působil jako sportovní pneumatika, s ostrým řízením, které se zdálo na nákladní pneumatice nemístné. Zůstal tichý a nabízel dobrou, byť ne vynikající, úroveň pohodlí. BFGoodrich měl nejjemnější řízení ze skupiny a zůstal tichý až do vyšších rychlostí. Celkově bylo pohodlí velmi dobré, jen při větších nerovnostech působil poněkud tvrdě. Falken opět zvládl všechno dobře. Hluk dezénu byl při rychlých jízdách minimální a přestože se při zatáčení objevil určitý hluk dezénu, patřil k těm nejlepším. Úroveň pohodlí byla také dobrá.

dry handling.png

Při brždění na suchu vedl Falken, následovaný Kumhem. Toyo a Nitto dosáhly podobných časů, zatímco BFGoodrich měl nejdelší brzdnou dráhu.

dry braking.png

Test na mokré vozovce:

Při testování na mokrém povrchu se pneumatiky rozdělily do dvou skupin. Nitto, Toyo a BFGoodrich dosáhly podobných časů, přičemž všechny vykazovaly výraznou nedotáčivost a sníženou trakci při výjezdu ze zatáčky. Přestože nedotáčivost lze v Raptoru kompenzovat plynem, na testovací trati to nebyl realistický přístup. Falken a Kumho vytvořili druhou skupinu. Kumho měl nejlepší přilnavost na mokrém povrchu, ale podobně jako na hlíně, nenabízel pro Raptor ideální rovnováhu. Falken byl o něco pomalejší, ale měl nejlepší celkovou rovnováhu, s dobrou zpětnou vazbou a jistotou.

wet handling.png

Test na sněhu:

Testování na sněhu se ukázalo jako náročné. Naše obvyklé testovací zařízení má obvykle hluboký sníh, ale při příjezdu jsme našli jen několik centimetrů. Po několika dnech čekání jsme zažili malé sněžení, které rychle roztávalo a opět zamrzlo, čímž vznikly hrozné testovací podmínky. Nitto nebyl zahrnut, protože nemá hodnocení pro těžké sněhové podmínky a omezené testování ztěžuje zahrnutí sněhu do konečných výsledků.

2024-at-snow.jpg

Při brzdění na sněhu vedl BF Goodrich, těsně za ním Toyo, a Kumho a Falken byli o něco pozadu. Při ovládání Toyo předjel BFGoodrich, zatímco Kumho a Falken dosáhly podobných časů. Falken nám prozradil, že mírně snížily výkon na sněhu při LT (Light Truck) rozměrech AT4W, aby zlepšily výkon v jiných oblastech.

snow braking.png
snow handling.png

Závěr testu:

Na základě rozsáhlého testování terénních pneumatik se ukázalo, že Falken Wildpeak AT4W nabízí nejlepší celkový výkon, vynikající balanc na silnici i v terénu. BFGoodrich All Terrain KO2 dominoval v terénu díky silné trakci, ale jeho tuhost snižovala komfort. Kumho Road Venture AT52 překvapil sportovním řízením a dobrou přilnavostí na mokru, ale měl problémy v terénu as komfortem. Toyo Open Country AT III a Nitto Recon Grappler AT dosahovaly podobných výsledků, přičemž Nitto byl hlučnější a Toyo tišší. V testech na suchu vedl Falken v brždění, zatímco BFGoodrich měl nejdelší brzdnou dráhu. Na mokru Falken opět ukázal vyvážený výkon, zatímco Kumho měl nejlepší přilnavost, avšak horší ovladatelnost. V testech na sněhu se BFGoodrich ukázal jako nejlepší při brzdění, ale Toyo byl lepší při ovládání. Z hlediska hodnoty, Falken nabídl nejlepší poměr ceny a životnosti díky lepší záruce.

Pokud se neumíte rozhodnout, které pneumatiky jsou pro Vás vhodnější, rádi s Vámi výběr nových pneumatik probereme a pokusíme se navrhnout nejlepší alternativu.
V našem e-shopu naleznete širokou nabídku různých letních pneumatik, zimních pneumatik a celoročních pneumatik, od klasických až po opravdové off-road pneumatiky, se kterými si na netradičních terénech můžete dovolit mnohem více než s běžnými pneumatikami.
Rádi Vám poradíme při výběru pneumatik iv naší kamenné prodejně a pneumatiky si umíte přezout v našem pneuservisu.
Navštivte nás v Košicích na Popradské ulici (benzinová pumpa ORLEN) nebo zavolejte na telefonní čísla:

+421 (0) 55 78 99 273, +421 (0) 905 606 842

Top pneumatiky v teste

Poradce

tooltip
Asteelko

Ahoj! Jsem Tvůj poradce. Tady mě najdeš vždy po ruce.

Otevřít poradce

Ok, zavřít