NEW - Testy pneumatiky - detail | originalnipneu.cz

15 rokov na trhu 15

Internetový obchod - OriginalniPneu.cz
Po-Pá: 8:00 - 17:00 | +421 948 098 880

TOP
hamburger
Košík
Košík

Zpět

TyreReviews

Tyre Reviews Test terenních pneumatik na sněhu

2023 275/65 R18

Pro sezónu 2023/24 jsou nejlepší all-terrain pneumatiky pro sníh ty, které kombinují off-road schopnosti s výkonem v zimě.
Navazujíc na loňský test devíti celoročních pneumatik na silnici av terénu, jsme sedm z nich podrobili kompletnímu testu na sněhu a otestovali jsme je oproti jedné z nejlépe hodnocených.

Výsledky testu pneumatik

Pořadí

Pneumatika

2. místo

Firestone Destination AT2

4. místo

Toyo Open Country AT III

5. místo

Continental TerrainContact AT

Sníh manévrování [s]

Sníh brzdění [m]

Sníh trakce [s]

97.4
39.08
4.57
97.73
45.5
5.07
101.77
51.55
6.07
102.45
50.59
5.61
102.56
47.84
5.66
111.18
51.11
6.26
111.23
49.97
6.93

Testování pneumatik na sněhu: Co jsme zjistili?

Při ovládání na sněhu se ukázaly tři skupiny pneumatik. Dalo by se předpokládat, že pneumatiky bez hodnocení pro sníh byly v nejpomalejší skupině, ale pokud jste to předpokládali, mýlíte se. Nejpomalejší dvě pneumatiky ze skupiny byly Goodyear, která nemá hodnocení pro sníh, a Pirelli, která má hodnocení pro sníh!

Goodyear se opravdu skvěle ovládal, dobře komunikoval, klouzal progresivně, jen měl o trochu menší přilnavost v porovnání s nejlepšími, což ho zpomalilo o přibližně 12% na kolo. Pirelli se ovládal méně snadno, zejména zadní část se odtrhla bočně poměrně rychle a poté bylo obtížné dostat ji zpět. Další skupina pneumatik byla složena z ostatních pneumatik bez hodnocení pro zimu, Continental, téměř se vyrovnal zimním Toyo a Yokohama, všechny byly od sebe vzdáleny méně než 1% a 5% od nejlepších.

snow-handling.png

Poslední pár pneumatik tvořily Firestone a BFGoodrich. Byli si tak blízko, že jsem je otestoval podruhé a nechal je otestovat i jiné řidiče, a vše potvrdilo výsledek. BFGoodrich měl pro nás všechny mírnou výhodu v rychlosti, avšak Firestone byl působivý. Při jízdě se tyto pneumatiky cítily dosti rozdílně, BFGoodrich působil, jako by byl vyvinut s ohledem na bezpečnost. Působil, jako by měl nejlepší trakci a přímé brzdění ze skupiny, byl monstrózní při brzdění v přímém směru, což potvrdím v následujícím testování trakce a brzdění, a standardně přešel do nedotáčivosti. Všechny velmi bezpečné vlastnosti.

Zatímco Firestone se nemohl úplně vyrovnat BFGoodrichu v surové trakci, zdál se mi zábavnější, protože přestože přešel do přetáčivosti brzy a první část smyku byla dost rychlá, mohli jste snadno udržet vůz ve velkých úhlech vychýlení a cítit se jako hrdina. To pravděpodobně pomohlo času na kolo a vyvolalo mi úsměv. Toto samozřejmě není užitečná vlastnost pro cestu, takže BFGoodrich jednoznačně vyhrává celkově z hlediska času na kolo a subjektivní bezpečnosti, ale Firestone je velmi blízko a je to opravdu schopná pneumatika.

snow-traction.png

A co celoroční a zimní pneumatiky?

Otestoval jsem celoroční pneumatiky, Michelin Defender LTX, hned po sobě s BFGoodrich, abych zjistil, jak velký je rozdíl mezi nejlepší zimní terénní pneumatikou a velmi dobrou celoroční pneumatikou. Rozdíl tam byl, ale byl menší než rozdíl mezi dobrými a špatnými terénními pneumatikami, protože Defender skončil mezi Firestonem a Toyo! Nezapomínejme, že Defender LTX nemá hodnocení pro sníh, takže v celkovém měřítku si myslím, že jsi vedl mimořádně dobře. Žádné nepříjemné jízdní vlastnosti, jen jste museli být o něco pomalejší při všech svých vstupech. Dokonce se cítil dobře při brždění. Bude zajímavé sledovat, jak se mu bude dařit v testech trakce a brždění.

A konečně, může být zimní terénní pneumatika s hodnocením pro sníh náhradou za zimní pneumatiku? Odpověď zní, as lítostí to musím říct, absolutně ne. Možná jsem dal zimní pneumatice nespravedlivou výhodu použitím jedné z nejlepších v segmentu, Michelin X-Ice Snow SUV, ale přilnavost byla z jiné planety. Brzdění bylo nejpůsobivější, ale množství extra přilnavosti, které jste měli ve všech směrech, bylo jednoduše nepopsatelné.

snow-braking.png

Překvapení:

  • Navzdory očekáváním, ne všechny zimní pneumatiky jsou stejně dobré. Goodyear (bez zimního označení) byl lepší než Pirelli (se zimním označením).
  • Continental (bez zimního označení) se téměř vyrovnal zimním Toyo a Yokohama.

Výkony:

  • Yokohama mírně lepší v zatáčkách.
  • Toyo průměrné, ale dostatečné.
  • BFGoodrich: Bezpečná, výborná trakce a brzdění.
  • Firestone: Zábavnější, s ovladatelnou přetáčivostí, ale méně bezpečná.

Porovnání:

  • Michelin Defender LTX (celoroční) překvapivě dobrá, mezi zimními pneumatikami.
  • Michelin X-Ice Snow SUV (zimní): Nesrovnatelně lepší přilnavost a brzdění.

Závěr:

  • Zimní pneumatiky jsou stále nejlepší na sníh.
  • Celoroční pneumatiky nemohou plně nahradit zimní pneumatiky.

Top pneumatiky v teste

Poradce

tooltip
Asteelko

Ahoj! Jsem Tvůj poradce. Tady mě najdeš vždy po ruce.

Otevřít poradce

Ok, zavřít