Zpět

Tyre Reviews Test terenních pneumatik na sněhu
Pro sezónu 2023/24 jsou nejlepší all-terrain pneumatiky pro sníh ty, které kombinují off-road schopnosti s výkonem v zimě.
Navazujíc na loňský test devíti celoročních pneumatik na silnici av terénu, jsme sedm z nich podrobili kompletnímu testu na sněhu a otestovali jsme je oproti jedné z nejlépe hodnocených.
Výsledky testu pneumatik
Pořadí
Pneumatika
1. místo
2. místo
Firestone Destination AT2
3. místo
4. místo
Toyo Open Country AT III
5. místo
Continental TerrainContact AT
6. místo
Sníh manévrování [s]
Sníh brzdění [m]
Sníh trakce [s]
Testování pneumatik na sněhu: Co jsme zjistili?
Při ovládání na sněhu se ukázaly tři skupiny pneumatik. Dalo by se předpokládat, že pneumatiky bez hodnocení pro sníh byly v nejpomalejší skupině, ale pokud jste to předpokládali, mýlíte se. Nejpomalejší dvě pneumatiky ze skupiny byly Goodyear, která nemá hodnocení pro sníh, a Pirelli, která má hodnocení pro sníh!
Goodyear se opravdu skvěle ovládal, dobře komunikoval, klouzal progresivně, jen měl o trochu menší přilnavost v porovnání s nejlepšími, což ho zpomalilo o přibližně 12% na kolo. Pirelli se ovládal méně snadno, zejména zadní část se odtrhla bočně poměrně rychle a poté bylo obtížné dostat ji zpět. Další skupina pneumatik byla složena z ostatních pneumatik bez hodnocení pro zimu, Continental, téměř se vyrovnal zimním Toyo a Yokohama, všechny byly od sebe vzdáleny méně než 1% a 5% od nejlepších.

Poslední pár pneumatik tvořily Firestone a BFGoodrich. Byli si tak blízko, že jsem je otestoval podruhé a nechal je otestovat i jiné řidiče, a vše potvrdilo výsledek. BFGoodrich měl pro nás všechny mírnou výhodu v rychlosti, avšak Firestone byl působivý. Při jízdě se tyto pneumatiky cítily dosti rozdílně, BFGoodrich působil, jako by byl vyvinut s ohledem na bezpečnost. Působil, jako by měl nejlepší trakci a přímé brzdění ze skupiny, byl monstrózní při brzdění v přímém směru, což potvrdím v následujícím testování trakce a brzdění, a standardně přešel do nedotáčivosti. Všechny velmi bezpečné vlastnosti.
Zatímco Firestone se nemohl úplně vyrovnat BFGoodrichu v surové trakci, zdál se mi zábavnější, protože přestože přešel do přetáčivosti brzy a první část smyku byla dost rychlá, mohli jste snadno udržet vůz ve velkých úhlech vychýlení a cítit se jako hrdina. To pravděpodobně pomohlo času na kolo a vyvolalo mi úsměv. Toto samozřejmě není užitečná vlastnost pro cestu, takže BFGoodrich jednoznačně vyhrává celkově z hlediska času na kolo a subjektivní bezpečnosti, ale Firestone je velmi blízko a je to opravdu schopná pneumatika.

A co celoroční a zimní pneumatiky?
Otestoval jsem celoroční pneumatiky, Michelin Defender LTX, hned po sobě s BFGoodrich, abych zjistil, jak velký je rozdíl mezi nejlepší zimní terénní pneumatikou a velmi dobrou celoroční pneumatikou. Rozdíl tam byl, ale byl menší než rozdíl mezi dobrými a špatnými terénními pneumatikami, protože Defender skončil mezi Firestonem a Toyo! Nezapomínejme, že Defender LTX nemá hodnocení pro sníh, takže v celkovém měřítku si myslím, že jsi vedl mimořádně dobře. Žádné nepříjemné jízdní vlastnosti, jen jste museli být o něco pomalejší při všech svých vstupech. Dokonce se cítil dobře při brždění. Bude zajímavé sledovat, jak se mu bude dařit v testech trakce a brždění.
A konečně, může být zimní terénní pneumatika s hodnocením pro sníh náhradou za zimní pneumatiku? Odpověď zní, as lítostí to musím říct, absolutně ne. Možná jsem dal zimní pneumatice nespravedlivou výhodu použitím jedné z nejlepších v segmentu, Michelin X-Ice Snow SUV, ale přilnavost byla z jiné planety. Brzdění bylo nejpůsobivější, ale množství extra přilnavosti, které jste měli ve všech směrech, bylo jednoduše nepopsatelné.

Překvapení:
- Navzdory očekáváním, ne všechny zimní pneumatiky jsou stejně dobré. Goodyear (bez zimního označení) byl lepší než Pirelli (se zimním označením).
- Continental (bez zimního označení) se téměř vyrovnal zimním Toyo a Yokohama.
Výkony:
- Yokohama mírně lepší v zatáčkách.
- Toyo průměrné, ale dostatečné.
- BFGoodrich: Bezpečná, výborná trakce a brzdění.
- Firestone: Zábavnější, s ovladatelnou přetáčivostí, ale méně bezpečná.
Porovnání:
- Michelin Defender LTX (celoroční) překvapivě dobrá, mezi zimními pneumatikami.
- Michelin X-Ice Snow SUV (zimní): Nesrovnatelně lepší přilnavost a brzdění.
Závěr:
- Zimní pneumatiky jsou stále nejlepší na sníh.
- Celoroční pneumatiky nemohou plně nahradit zimní pneumatiky.
Top pneumatiky v teste
Poradce
