NEW - Testy pneumatiky - detail | originalnipneu.cz

15 rokov na trhu 15

Internetový obchod - OriginalniPneu.cz
Po-Pá: 8:00 - 17:00 | +421 948 098 880

TOP
hamburger
Košík
Košík

Zpět

TyreReviews

2025 Vi Bilägare Test letních EV pneumatik 235/55R19

2025 235/55 R19

Test letních pneumatik časopisu Vi Bilägare zahrnuje šest pneumatik rozměru 235/55 R19, přičemž se zaměřuje na výkon pro SUV s elektrickým pohonem.

Výsledky testu pneumatik

Pořadí

Pneumatika

2. místo

Nokian Hakka Black 3

6. místo

Hifly HP801

Sucho brzdění [m]

Mokro manévrování [s]

Mokro brzdění [m]

Aquaplaning rovnou [Km/h]

43.9
71.4
42.7
91.7
42
71.9
41.6
84.9
42
72.9
42.9
86.6
42.9
72.3
44
82.9
42.9
72.2
43.9
81.6
46.6
73.8
47.8
88.5
Kia EV6-02.png

Test letních pneumatik pro elektrická auta SUV

Testování letních pneumatik je v plném proudu a pozornost si stále více zaslouží i méně známé motoristické časopisy jako například finský Vi Bilägare, který provedl test letních pneumatik se zaměřením na elektrická auta SUV. Elektrická auta se k pneumatikám chovají odlišně než auta se standardním spalovacím motorem. Je to hlavně kvůli vyšší hmotnosti vozidla a jinému rozložení váhy. Dalším faktorem je prudší rozjíždění a brzdění.
Testované letní pneumatiky jsou sice standardní after-marketové produkty ale s certifikací pro elektrická auta. Pro srovnání se magazín rozhodl zařadit do testů také OE pneumatiky – s přesnou specifikací podle výrobce vozidel. Šlo o originální pneumatiky pro Volvo a VW. Zajímavá myšlenka, jen výsledky mohou být poněkud zkreslující, protože testováním vozidlem byla Kia EV6 (elektrické vozidlo) a některé testy se dokonce dělaly s autem Tesla Model Y. Jelikož OE pneumatiky byly pro VW a Volvo, mohly se na jiných autech chovat odlišně. Na druhé straně jsou to pneumatiky pro SUV a testovaly se dokonce dva různé specifikace, takže výsledky by neměly být moc odlišné. Při porovnávání výsledků se v úvahu bralo hodnocení stále jen jedné OE pneumatiky.
Testy probíhaly ve Španělsku, u Madridu a přestože bylo na tento kraj poměrně chladno (cca 10°C) nezapomínejme, že šlo o finský test a v této zemi je tato teplota na jaře a podzim běžná.

Testované pneumatiky:

Kromě srovnání standardních pneumatik a vyhlášení vítěze probíhala i soutěž mezi OE a standardními pneumatikami. Jak jsme již zmiňovali, pneumatiky pro EV musí nést větší zátěž ve všech jízdních kategoriích a proto každého zajímalo jak dopadnou pneumatiky, které jsou vyráběny standardně pro širokou škálu vozidel v porovnání s pneumatikami vyrobenými na základě specifických požadavků výrobců vozidel.
Názvy výrobců testovaných EO pneumatik, testeři záměrně neuvádějí. Jak uvidíte z výsledků, mohli by tito výrobci čelit kritice, která však nemá padat na jejich hlavy, ale na hlavy výrobců vozidel, kteří určují specifikaci při výrobě pneumatik.

Test 235-55-19 - tabulka Informace o pneumatikách.png

Sucho – Testy brzdění a Handlingu ( ovladatelnost )

V testu se objeví více disciplín, které jsou hodnoceny subjektivně řidičem vozidla. V tomto případě jsou udělovány body od 1 do 5, přičemž více je lepší.
V brzdění na suchu se nejlépe dařilo Pirelli Scorpion i Nokian Hakka Black 3. Obě pneumatiky mají identickou brzdnou dráhu. Do tabulky se tentokrát dostal OE pneumatika VW, která měla o 2,4 m delší brzdnou dráhu než nejlepší letní pneumatiky. EO pneumatika Volvo na tom byla trochu lépe, ale stále zaostává za prémiovými pneumatikami.
V Handlingu byly nejlepší Continental PremiumContact 7 a SUV Michelin Pilot Sport 4 s plným počtem 5 bodů. Z OE pneumatik byla do grafu zařazena OE VW, která získala jen 2 body. EO pneumatika Volvo si počínala zase trochu lépe a dostala 3 body (není v grafu).

Test 235-55-19 - Graf Sucho.png

Mokro – Testy brzdění, Handling a zdolání trati ( okruhu )

Vítězem v mokrém brzdění je Nokian Hakka Black 3 s brzdnou dráhou 41,6 metru. Michelin i Pirelli jí však dýchají na záda s minimálním rozdílem. OE pneumatiky na tom stále nejsou nejlepší a bojují o předposlední místo s levnou pneumatikou Hilfi. Brzdná dráha EO VW je o 5,5metru delší než měl Nokian. EO Volvo je na tom lépe a rozdíl je 3,2 metru.
V ovladatelnosti to všem natřel Michelin Pilot Sport 4 a byl nejrychlejší na trati. Za ním následují Nokian, Continental a GoodYear. OE Volvo se dostala za nejhorší prémiovou pneumatiku, ale EO VW byla úplně nejhorší a tak v tomto testu originální pneumatiky močí na posledním místě.
Při jízdě na mokrém okruhu byl nejlepší Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6. V tomto případě se měří boční přilnavost a rozdíly v časech jsou minimální. Přesto OE pneumatiky dosáhly takových výsledků, že obě patří na předposlední pozici. Vůbec nepřesvědčili a porazili jen levnou budget pneumatiku.

1.png
2.png
3.png

Aquaplaning

Nejvyšší rychlost bez ztráty kontaktu s vozovkou předvedl Michelin Pilot Sport 4 SUV. Konkurovala mu levná pneumatika Hilfi, ale s dost velkou ztrátou. Na posledním místě jsou zase referenční OE pneumatiky. Jak vidět dobré jízdní vlastnosti nejsou prioritou výrobců vozidel.

Test 235-55-19 - Graf Aquaplaning.png

Komfort a Hlučnost:

Přechodem z bezpečnostních testů do komfortní zóny se začínají OE pneumatiky zlepšovat.
Subjektivní hodnocení pohodlnosti jízdy vyneslo Pirelli Scorpion i levné Hifly HP801 nejvíce bodů - 5. OE pneumatiky dostaly shodně po 4 body a začíná se rýsovat na jaké vlastnosti se zaměřila pozornost výrobců vozidel.
Nejtišší letní pneumatiky byly Nokian Hakka Black 3 se speciální technologií SilentDrive a dostaly 5 bodů. OE Volkswagen získala 4 body a OE Volvo o jeden méně – 3 body.

Test 235-55-19 - Graf Komfort a Hlucnost.png

Závěr testu:

Samotný test nám ukázal, že výrobci vozů v první řadě upřednostňují nízkou hlučnost a malý valivý odpor, díky kterému má pneumatika lepší kilometrový dojezd. Bohužel na bezpečnostní jízdní vlastnosti jako je brzdná dráha a ovladatelnost se až tak velký důraz neklade. Je to také logické, protože malý valivý odpor s sebou přináší i malou přilnavost. Výrobci se tento handicap snaží vyřešit novými směsmi a technologiemi. Jak se zdá na OE pneumatiky, se možná velkému tlaku na nízkou cenu do prvovýroby, nedostává tolik kvalitního materiálu. Každopádně na základě těchto testů bychom měli více doporučovat standardní letní pneumatiky s certifikací pro EV než letní pneumatiky se specifikací pro konkrétní vůz. Ale pozor, jsou EV vozidla, nebo prémiová auta, kde je OE specifikace opravdu nezbytná. Pokud tam dáte jiné pneumatiky můžete mít problém s přezouváním na původní disky.

Pokud se neumíte rozhodnout, které pneumatiky jsou pro Vás vhodnější, rádi s Vámi výběr nových pneumatik probereme a pokusíme se navrhnout nejlepší alternativu.
V našem e-shopu naleznete širokou nabídku různých letních pneumatik, zimních pneumatik a celoročních pneumatik, od klasických až po opravdové off-road pneumatiky, se kterými si na netradičních terénech můžete dovolit mnohem více než s běžnými pneumatikami.
Rádi Vám poradíme při výběru pneumatik iv naší kamenné prodejně a pneumatiky si umíte přezout v našem pneuservisu.
Navštivte nás v Košicích na Popradské ulici (benzinová pumpa ORLEN) nebo zavolejte na telefonní čísla:

+421 (0) 55 78 99 273, +421 (0) 905 606 842

Top pneumatiky v teste

Poradce

tooltip
Asteelko

Ahoj! Jsem Tvůj poradce. Tady mě najdeš vždy po ruce.

Otevřít poradce

Ok, zavřít