NEW - Testy pneumatiky - detail | originalnipneu.cz

15 rokov na trhu 15

Internetový obchod - OriginalniPneu.cz
Po-Pá: 8:00 - 17:00 | +421 948 098 880

TOP
hamburger
Košík
Košík

Zpět

Auto-bild

2025 AutoBild Test EV letných pneumatík 215/55R18

2025 215/55 R18

Německý AutoBild testoval osm letních pneumatik rozměru 215/55 R18 pro elektromobily s cílem nalézt rovnováhu mezi energetickou účinností a bezpečností.

Výsledky testu pneumatik

Pořadí

Pneumatika

2. místo

Continental Premium Contact 7

5. místo

Sucho manévrování [Km/h]

Sucho brzdění [m]

Mokro manévrování [Km/h]

Mokro brzdění [m]

Aquaplaning rovnou [Km/h]

Aquaplaning zatáčka [m/s2]

Hlasitost [dB]

Opotřebení [km]

Valivý odpor [asd]

92.8
33.6
74.4
39.6
74.8
2.97
70.2
43120
6.81
91.9
34.5
74.1
39.4
69.3
2.74
72.1
40890
7.66
91.1
35.9
72.9
42.2
71.5
2.84
69.9
49050
7.15
90.8
35.1
70.6
43.2
65.8
2.6
71.2
44920
6.51
90.2
35.7
69.3
45.6
72.6
2.84
70.9
36790
5.86
90.4
36.6
72
41.8
80.1
3.02
72
28510
7.33
90.5
36.6
71.5
44.9
63.7
2.58
68.7
30280
7.58
88.2
37.8
68.4
48.7
67.5
2.85
70.3
31030
7.22

Testování probíhalo na vozidle Hyundai Kona EV.

Přičemž pneumatiky byly podrobeny testům ovladatelnosti na mokré a suché vozovce, brzdným testům a testům odolnosti vůči aquaplaningu. Kromě toho publikace měřila valivý odpor a provedla test dojezdu, aby zjistila reálný vliv na dojezd vozidla. Výsledky ukázaly, že v extrémních případech může výběr pneumatik ovlivnit dojezd vozu až o 70 kilometrů (43 mil).

Jedním z nejzajímavějších zjištění bylo, že pneumatika Hankook iON evo, speciálně navržená pro elektromobily, si nárokovala celkové vítězství, ale standardní pneumatiky od společností Continental a Goodyear skončily těsně za ní. To naznačuje, že rozdíl mezi specializovanými pneumatikami pro elektromobily a vysoce kvalitními standardními pneumatikami je minimální, pokud jde o vyvážení potřeb bezpečnosti a účinnosti.

2025-ev-test.jpg

Testování na suché vozovce.

Hankook iON evo dosáhl nejkratší brzdné dráhy na suché vozovce s 33,6 metry, přičemž Continental byl těsně za ním s 34,5 metry. Goodride Solmax 1 potřeboval výrazně delší vzdálenost, až 37,8 metru, což ukazuje bezpečnostní rozdíl mezi prémiovými a levnějšími možnostmi.

dry-braking.png

V testu ovladatelnosti na suché vozovce byl nejlepší Hankook s průměrnou rychlostí 92,8 km/h, následovaný Continentalem s 91,9 km/ha Goodyearem s 91,1 km/h. Goodride opět skončil poslední s 88,2 km/h, což potvrzuje jeho omezené schopnosti při průjezdu zatáček.

dry-handling.png

Testování na mokré vozovce.

Na mokré vozovce se na první místo dostal Continental s brzdnou dráhou 39,4 metru, těsně před Hankookem s 39,6 metry. Rozdíl oproti poslednímu Goodridu se zvýšil na 48,7 metru, což představuje 23% nárůst, který může být kritický v nouzových situacích.

wet-braking.png

V testu ovladatelnosti na mokré vozovce byl nejlepší Hankook s rychlostí 74,4 km/h, těsně před Continentalem s 74,1 km/h. Goodyear si udržel třetí pozici, zatímco Falken e.Ziex klesl na předposlední místo navzdory svému specifickému designu pro elektromobily.

wet-handling.png

Jízda na mokré vozovce a komfort:

  • Kruhová jízda na mokru : Nejrychlejší byl Hankook (12.45 s), následovaný Continentalem a Yokohamou. Nejpomalejší byl Goodride (13.03 s).
  • Odolnost vůči aquaplaningu (přímá): Nejlépe si vedl Firestone (80.1 km/h), druhý byl Hankook (74.8 km/h). Yokohama ztratila přilnavost nejdříve (63.7 km/h).
  • Odolnost vůči aquaplaningu (v zatáčkách): Opět dominoval Firestone (3.02 m/s²), těsně za ním byl Hankook. Yokohama měla nadále problémy s odvodem vody.
  • Hlučnost: Nejtišší byla Yokohama (68.7 dB). Nejhlučnější byly Continental a Firestone (nad 72 dB).
  • Subjektivní komfort: Nejlepší hodnocení získal Goodyear (8 bodů). Většina prémiových značek (Hankook, Continental, Michelin, Falken) získala 7 bodů. Goodride měl výrazně nižší hodnocení (5 bodů).

Top pneumatiky v teste

Poradce

tooltip
Asteelko

Ahoj! Jsem Tvůj poradce. Tady mě najdeš vždy po ruce.

Otevřít poradce

Ok, zavřít