15 rokov na trhu 15

Internetový obchod - OriginalniPneu.cz
Po-Pá: 8:00 - 17:00 | +421 948 098 880

TOP
hamburger
Košík
Košík
Run Flat Michelin

Run Flat Michelin

Runflat

Technologie

Co jsou Runflat pneumatiky?

Runflat nebo dojezdová pneumatika, RFT pneumatika, pneumatika odolná proti defektu, samonosná pneumatika, pneumatika s rozšířenou mobilitou, pneumatika s nulovým tlakem, ZP, EMT, SST, ROF, BSR… Možná jste se již setkali s jedním z těchto pojmů a nevíte, co přesně to znamená. Již několik let se technologie Runflat používá zejména u sportovních a prémiových vozů. Toto řešení zabraňuje nehodám způsobeným náhlým defektem.

Jak fungují Runflat pneumatiky?

Dojezdová pneumatika má zpevněné bočnice, které dokážou unést hmotnost vozidla, díky čemuž lze pokračovat v jízdě i po ztrátě tlaku.

Bočnice umožňují pneumatice zachovat si na určitou dobu dostatečnou stabilitu, takže řidič nemusí zastavit v odstavném pruhu a čekat na asistenční službu. Namísto toho může samostatně dorazit až do nejbližšího servisu.

cl2r8xy8r01hb01m6yw7d839a.jpg.jpg
cl0hl8x8805.jpg.jpg

Podle čeho lze rozpoznat Runflat pneumatiky?

To, zda máte na autě namontovanou soupravu Runflat pneumatik, můžete rozpoznat podle označení na bočnicích pneumatik.

Označení dojezdových pneumatik se liší podle výrobce.

Runflat pneumatiky, které prodává společnost MICHELIN, jsou označeny kódem ZP nebo EMT:
– ZP označuje „Zero Pressure“, tedy nulový tlak
– EMT označuje „Extended Mobility Tyre“, tedy pneumatiku s rozšířenou mobilitou.

Co dělat v případě ztráty tlaku?

Řidiči, kteří mají namontované Runflat pneumatiky, mohou pokračovat v cestě maximálně dalších 80 kilometrů. Kromě toho smějí při jízdě s dojezdovými pneumatikami dosahovat rychlosti nejvýše 80 km/h.

Tato čísla se však mohou lišit v závislosti na profilu a výrobci pneumatiky. Konkrétně to znamená, že to, jak daleko můžete pokračovat v jízdě, závisí na zatížení vozidla, venkovní teplotě a silničních podmínkách.

Výhody dojezdových pneumatik

Bezpečnost

Kontrola nad vozidlem s maximální jistotou, dokonce i v případě ztráty tlaku nahuštění nebo defektu.

Snížené riziko sklouznutí pneumatiky z ráfku.

Bez nutnosti vyměňovat pneumatiku za náhradní, což může být na rušné silnici nebezpečné.

Možnost pokračovat v jízdě přiměřenou rychlostí až do nejbližšího servisu, bez nutnosti zastavit a vyměnit kolo

Komfort

Bez nutnosti okamžitě vyměnit propíchnutou pneumatiku na krajnici. Dojezd 80 km (omezení rychlosti na 80 km/h)

Šetření místa v kufru vozidla, jelikož náhradní pneumatika není nutná (tím se snižuje i hmotnost vozidla).

Úspora

Bez nutnosti investovat do náhradní pneumatiky a vybavení potřebného pro výměnu kola.

Poradce

tooltip
Asteelko

Ahoj! Jsem Tvůj poradce. Tady mě najdeš vždy po ruce.

Otevřít poradce

Ok, zavřít